Bloguma gelip bu yazıyı okumaya zaman ayırdığın için teşekkür ederim. :)
Biraz kendimden bahsedeyim. Adım ve soyadım Serdar Bayram,  11 mart 1994 Tokat,ta dünyaya geldim.  Çocukluğum baya atraksiyonlu geçti diyebilirim. Can dostum İsmail ile yapmadığımız şey kalmamıştır herhalde.
Not : Burası 8 yıl gittiğim ilk okul oluyor :)

Öğrenim hayatım pekte iyi geçti diyemem açıkçası :) Karnem yıl sonunda pek iyi olmazdı. Ama her zaman öğretmenlerimin sevdiği bir öğrenci oldum. Derslerim pek iyi olmasa bile , öğretmenlerime saygım her daim vardı. 8 Yıllık ilk okul maceramdan sonra annemin yoğun isteği olan lise yerine meslek lisesine gitmeyi tercih ettim. Yine olsa galiba yine meslek lisesine giderdim. Nedeni ise oradaki dosluklar başka oluyor, Belki bu yazıma denk gelirseler selam olsun onlara buradan :) .
Not : Burasıda 4 yıl gittiğim lise oluyor :)

İkinci sınıfa geçtiğimizde bölüm seçecektik , ben ise bilgisayar veya elektrik bölümünü istiyordum.
Ama hiç birine puanım yetmediği için inşaat bölümüne gittim. Yada metal bölümüne gidecektim.
Tercihim inşaattan yana oldu. İyi kötü 3 yıl inşaat okudum.

Buradan da mezun olduktan sonra arkadaşımın bir alo demesi ile kendimi bir anda Amasya , Merzifon,da Yapı denetim okurken bulmuştum. Nasıl oldu bende bilmiyorum açıkçası. Bir an boşluğuma gelip kabul ettim ve 2 yıllık yapı denetim bölümü okudum.Hani derler ya her işte bir hayır vardır diye buda böyle oldu işte. Bölümümü pek sevmesem de hayatımın büyük bir kısmını değiştirecek bir şey ile üniversitede karşılaştım.
Not : Sevgili değil baştan diyeyim :)))))
2. senemizde Cemil hocamız bizleri guruplara bölerek maketler yapmamızı istemişti. Hocamız bizden maket köprü yapmamızı istemişti.
Not : Buda yaptığımız maket :)

Neyse bizde arkadaşlarla nasıl bir şey yapalım derken aklıma bir fikir geldi, Sketchup adlı programı ile modelin 3d sini yapayım hocaya sunalım istediği şekilde değişiklik yaparız ona göre modelin son halinin maketini yaparız dedim. Herkes olur dedi. Hocaya fikir güze gelmişti. Sketchup  bilgim o zamanlar çok azdı, lise yılların da tanışmıştım ama bir kaçkez uğraşmıştım o kadar. Bir kaç günde köprünün 3d modelini hazırlamıştım ve hocamızı sunmuştuk. Bir kaç değişiklik sonrasında model hazır hale gelmişti ve son olarak modelin yukarı da gördüğünüz gibi maketini yapmıştık. Bu olaydan sonra modellemeye baya mera sarmıştım. Evde gördüğüm şeyleri modelleme isteği geliyordu durduk yere.
 Autocad ile çizim yaparken arada 3d modelde yapıyorduk okulda. Autocad , Sketchup  derken uzun bir süre 3d model merakımın peşinden koştum ve tam olarak hatırlamıyorum Blender ile tanıştım. İlk zamanlar aç kapa yaparak blender da modelleme öğrenmeye çalışıyordum.  Kaynak vs gibi şeyler hiç bilmediğimden sadece programı aç kapa yapabiliyordum. Sonra ki zamanlarda yabancı kaynakları da araştırarak  blender öğrenmeye çalıştım. Ve zor olsa da temellerini öğrendim. 
Geç olsa da ilerleyen zamanlarda Baran Yağcıoğlu nun ve kardeşi Reha Yağcıoğlu,nun kanalı sebilgi ,yı youtube,dan buldum  ve oradan da videolar izleyerek kendimi geliştirdim ve halada geliştiriyorum. İşte 3d serüvenine böyle başladım :)

Ara sırada karakalem çizimleri ve şiir çalışmaları yapıyorum.
İşte benden bu kadar. aklıma bir şey gelirse ekleme yaparım artık yazıya :)

Birazda mahallemden resimler ekleyeyim :)
Not : Bu yola musalla derler. Çocukluğum buralarda geçti hep :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Not : Bu resim ise yolun yukarı tarafı oluyor.  
--------------------------------------------------------------------
Not :  Burasıda parkımız olur. Burası ilk okulumuzun hemen yanındadır. Öğlen arası buraya çok gelirdik çocukken.  :)
--------------------------------------------------------------------------------------
Evet benden bu kadar şimdilik. :) 
Okuduğunuz ve vakit ayırdığınız için teşekkür ederim :)



4 Comments:

  1. Blender ile uğraşırken meslektaşımı gördüm mutlu oldum :) İnşaat sektöründe işler pek iyi gitmiyor belki oyun yaparız kafasıyla izlemeye başladım. İnşallah siz de benim öğretmenim olacaksınız bu videolar ile :D

    YanıtlaSil
  2. Öğrettiğiniz her şey için teşekkürler.🙏

    YanıtlaSil